Föreläsning: Socialdemokratisk politik idag

Välkommen på öppet medlemsmöte med föreläsning och diskussion om socialdemokratisk politik idag.

I april hade Socialdemokraterna partikongress. Det är partiets högst beslutande organ som beslutar om hur partiets framtida politik ska se ut. Temat för årets kongress var ”trygghet i en ny tid”, ett nytt uttryck som används flitigt inom partiet just nu, men vad betyder det egentligen? Vad är trygghet och vad är definitionen av en ny tid?

Förutom att partiet har satt nya politiska ramar så har även en ny vårbudget antagits. Men vad står det egentligen i vårbudgeten? Vilka områden kommer vi satsa mer på? Vilka områden kommer få mindre resurser än tidigare och hur går det för Sveriges ekonomi?

Jennie Nilsson som är riksdagsledamot från Hylte och ordförande i Näringsutskottet kommer att prata om bland annat detta under två kvällar för alla våra medlemmar i Halland. Efter att Jennie har berättat om partiets nuläge kommer vi ha efterföljande frågor och debatt för att ge alla medlemmar möjlighet att diskutera eventuella frågor inom ämnena som tagits upp.

Ta tillfället i akt att hålla dig uppdaterad om de senaste riktlinjerna inom partiet samt lära dig mer om vår politik på nationell nivå.

Den 22e maj hålls medlemsmötet i Halmstad och den 23e maj hålls samma möte i Kungsbacka. Se detaljerad information nedanför.

Halmstad
Datum: Måndagen den 22e maj
Tid: 18.00
Adress: Partidistriktets expedition, Älesvägen 2, Halmstad

Kungsbacka
Datum: Tisdagen den 23e maj
Tid: 18.00
Adress: ABFs lokaler, Verkstadsgatan 14, Kungsbacka

Föranmälan är inget krav, men uppskattas. Skicka gärna ett mejl till info.halland@socialdemokraterna.se om du vill delta på medlemsmötet.

Frågor om eventuell reseersättning besvaras av respektive arbetarekommun.

Välkommen!